Categories
Nyheter

Enkel rutin på arbetsplatsen

Att inte ha full koll vad som finns i sin kyl på egenhand när man har ett funktionshinder är inte så ovanligt. Ofta får man hjälp och assistans av de personliga assistenterna som är de som ser vad som finns i sin kyl.

Bland blir det ett problem när man inte har någon struktur för hur man skall meddela att saker och ting börjar ta slut. När skall man meddela att exempelvis mjölk kommer snart man behöva mer utav. Ibland händer det att man får reda på det när något är helt slut och man står utan….man har som assistans avsändare trott att det funnits kvar i kylen och ingen har meddelat att det börjar snart ta slut.

Det kan bli att assistnterna som arbetar för en tror att någon av deras kollegor rean meddelat.

Hur kan man göra för att detta inte skall hända? Det kan ses som en petitess, men för någon med assistans som det kanske händer för ofta så är det ingen petitess..

Man kan då strukturera upp och att varje assistent måste skriva upp när något börjar ta slut i kylen eller i skafferiet.

Själv har jag som regel att man måste skriva upp på inköpslistan / ”Saknas snart listan” när det bara finns hälften kvar av något. På så sätt hinner jag även planera in när jag skall ha möjlighet att åka till affären och handla